محل لوگو

معرفی و نقد فیلم سینمایی به سوی ستارگان (Ad Astra)


فیلم سینمایی به سوی ستارگان

به سوی ستارگان یا سفر به سوی ستارگان یا اد استرا (Ad Astra) فیلمی در ژانر معمایی و ماجراجویی به کارگردانی جیمز گری است. این فیلم محصول سینمای هالیوود است که در سال 2019 اکران شد و از بهترین فیلم‌های سال 2019 محسوب می‌شود. در این فیلم بازیگران سرشناسی مانند برد پیت و تامی لی جونز به ایفای نقش پرداختند. در پایان مطلب فایل دانلود فیلم اد آسترا برای شما فراهم شده است.

خلاصه داستان فیلم به سوی ستارگان

داستان فیلم اد آسترا درباره فضانوردی به نام روی مک براید (با بازی برد پیت) است که به سوی سیاره نپتون و لبه‌ی بیرونی منظومه شمسی سفر می‌کند تا پدر گمشده‌اش را پیدا کند. پدر او به نام کلیفورد مک براید (با بازی تامی لی جونز) 26 سال قبل برای بررسی حیات هوشمند در لبه بیرونی منظومه شمسی به سیاره نپتون سفر کرد. اما 16 سال پس از رسیدن این سفینه به سیاره نپتون هیچ خبری از سرنوشت آنها در دسترس نیست. روی پس از آگاهی از احتمال زنده بودن پدرش، می‌پذیرد تا در این ماموریت فضایی شرکت کند. در خلال همین سفر فضایی، روی از رازی مهم آگاه می‌شود که کره زمین و بقای انسان در کیهان را تهدید می‌کند …

بازیگران فیلم سینمایی به سوی ستارگان

فیلم Ad Astra

بازیگران فیلم به سوی ستارگان عبارتند از:

  • برد پیت (Brad Pitt) در نقش روی روی مک براید (Roy McBride)
  • تامی لی جونز (Tommy Lee Jones) در نقش کلیفورد مک‌براید (Clifford McBride)
  • روث نگا (Ruth Negga) در نقش هلن لانتوس (Helen Lantos)
  • دونالد ساترلند (Donald Sutherland) در نقش توماس پروت (Thomas Pruitt)
  • کیمبرلی الیز (Kimberly Elise) در نقش لورن دیورس (Lorraine Deavers)
  • لورن دین (Loren Dean) در نقش دونالد استفورد (Donald Stanford)
  • جان فین (John Finn) در نقش ژنرال استرواد (General Stroud)
  • جان اورتیز (John Ortiz) در نقش ژنرال ریواس (General Rivas)
  • لیو تایلر (Liv Tyler) در نقش ایو (Eve)

برد پیت بازیگر اصلی فیلم سینمایی به سوی ستارگان است. بسیاری از منقدان اعتقاد دارند که او یکی از بهترین هنرنمایی‌هایش را در این فیلم به نمایش گذاشته است.

جوایز فیلم سفر بسوی ستارگان از جشنواره های مختلف

فیلم سفر به سوی ستارگان با توجه به رقبای سرسختی نظیر فیلم 1917، فیلم پاراسایت، جوجو ربیت، جوکر، فورد در مقابل فراری و فیلم مرد ایرلندی نتوانست موفقیتی در مراسم اسکار 2020 کسب کند. این فیلم تنها در بخش بهترین میکس صدا نامزد اسکار بود که این رقابت را به فیلم 1917 واگذار کرد. در کنار این عنوان، فیلم سفر به سوی ستارگان 10 جایزه از جشنواره‌های دیگر کسب کرده و برای 58 جایزه هم نامزد بود. شاید مهمترین آنها نامزدی برای جایزه شیر طلایی بهترین فیلم از جشنواره ونیز 2019 باشد.

نقد فیلم Ad Astra

فیلم سینمایی اد آسترا

فیلم Ad Astra یکی از فیلم‌های پر سر و صدای سال 2019 میلادی بود که تبلیغات فراوانی برای آن صورت گرفت. فیلمی که در ظاهر درباره‌ی فضا، علم و حیات هوشمند در خارج از سیاره زمین است. اما در واقع این فیلم در مورد انسان، عواطف انسانی و تنهایی‌های اوست. اگر از این منظر به فیلم Ad Astra نگاه کنیم، بدون تردید فیلمی مناسب خواهد بود که با بازی درخشان برد پیت تکمیل شده است. برد پیت در نقش شخصیت اصلی فیلم یعنی روی مک براید به خوبی ایفای نقش کرده است. او با هنرمندی تمام عواطف و زوایای شخصیت روی مک براید را نشان می‌دهد و به زیبایی داستانی اخلاقی درباره ارتباط پدر و پسر را به تصویر می‌کشد. بازی او به اندازه‌ای خالی از اشتباه است که انگار اصلا بازی نمی‌کند. فیلمبردار در این فیلم قاب‌های زیادی از چشمان برد پیت گرفته است؛ چرا که چشم‌ها آینه جهان‌نما هستند و پیت به خوبی توانسته احساسات روی مک براید را در چشم‌هایش نشان دهد.

در کنار موارد فوق، نباید از عناصر علمی تخیلی فیلم سفر به سوی ستارگان بگذریم که به دلیل استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی قوی، زیبایی اثر را افزایش داده است. جلوه‌های ویژه بصری و همچنین میکس صدا در این فیلم نه تنها تماشاگران بلکه منتقدان را نیز شگفت‌زده کرده تا حدی که فیلم Ad Astra نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین میکس صدا بود.

امتیاز فیلم Ad Astra در سایت متاکریتیک 80 از 100 است که نشان می‌دهد منتقدان استقبال نسبتا خوبی از این فیلم داشتند.

دیالوگ های جالب فیلم Ad Astra

روی مک براید (دیالوگ پایانی فیلم): من محکم و آرومم. خوب خوابیدم، کابوس ندیدم. من فعال و درگیر هستم. ‫از اطرافم و چیزهایی که دورم هستن، آگاهم. حواسم جمعه. تمرکزم رو گذاشتم تا ضروریات رو از چیزهای دیگه جدا کنم. از آینده مطمئن نیستم اما نگران نیستم. به نزدیکانم تکیه می‌کنم، و مشکلاتمون رو با همدیگه سهیم میشیم. من زندگی می‌کنم و عشق می‌ورزم.

روی مک براید: در طول عمرم دفعات زیادی گند زدم … وقتی باید گوش می‌دادم، حرف زدم … بداخلاق بودم، وقتی که باید مهربون می‌بودم.

سخن پایانی درباره فیلم سفر به سوی ستارگان

در این مطلب تلاش کردیم تا یک معرفی کامل از فیلم به‌سوی ستارگان داشته باشیم. در پایان دوست داریم تا نظر شما را درباره فیلم Ad Astra بپرسیم. آیا تا به حال فیلم فیلم Ad Astra را مشاهده کرده‌اید؟ در صورت دیدن، آیا از این فیلم لذت بردید؟ نقش‌آفرینی کدام بازیگر را در این فیلم دوست دارید؟ می‌توانید دیدگاه و نقد خود درباره فیلم به سوی ستارگان را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده فیلم ها و سریال های بیشت از صفحه اصلی سایت دیدن کنید.

 

 

 

  انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 41

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما