محل لوگو

نقد و بررسی فیلم هیچکس Nobody 2021


فیلم Nobody

فیلم Nobody فیلمی اکشن و مهیج اکشن آمریکایی به کارگردانی ایلیا نایشولر و نویسندگی درک کلستاد است. عکاسی اصلی فیلم هیچکس در سپتامبر 2019 در لس آنجلس آغاز شد. تولید در اکتبر ، 2019 در وینیپگ از سر گرفته شد. مردی را دنبال می کند که به یک زن جوان در اتوبوس توسط آزار و اذیت گروه های اراذل و اوباش کمک می کند تا هدف او قرار گیرد. ارباب انتقام جویانه مواد مخدر. اودنکرک و دیوید لیچ از تهیه کنندگان فیلم هستند.

از 17 مه 2021 ، فیلم Nobody 25.3 حدود 25.3 میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا و 22.5 میلیون دلار در سرزمین های دیگر ، در کل 47.8 میلیون دلار ، درآمد کسب نکرده است.

یک هفته قبل از اکران در ایالات متحده ، ورایتی تخمین زده بود که این فیلم در آخر هفته افتتاحیه خود حدود 5 میلیون دلار فروش داشته باشد ، در حالی که فروش آن در بازار قبل از COVID با حدود 15 میلیون دلار بود.

این فیلم در روز اول خود 2.5 میلیون دلار درآمد کسب کرد و اولین فروش خود را به 6.7 میلیون دلار رساند و در رده نخست باکس آفیس قرار گرفت. 62٪ مخاطبان مرد بودند و 56٪ آنها زیر 35 سال بودند. این فیلم در آخر هفته دوم 56٪ کاهش یافت و به 3 میلیون دلار رسید و سوم شد.

Rotten Tomatoes گردآورنده مرور گزارش می دهد که 82٪ از 214 منتقد بررسی مثبت فیلم را انجام داده اند ، با میانگین امتیاز 6.9 / 10. در مورد اتفاق نظر منتقدان این وب سایت آمده است: “هیچ کس زمینه جدیدی را برای این ژانر ایجاد نمی کند ، اما این فیلم مهیج و خشن بسیاری از چیزهای دیگر را خرد ، متلاشی و نابود می کند – همه در حالی که اثبات می کند باب اودنکرک یک ستاره اکشن است. ” این فلیم در سایت IMDB نمره 7.4 را داراست.

خلاصه داستان فیلم هیچکس 2021

فیلم سینمایی هیچکس

باب اودنیرک برنده جایزه امی (Better Call Saul، The Post، Nebraska) در فیلم Nobody در نقش هاچ منسل ، هاچ منسل مردی به ظاهر معمولی است. او دارای دو فرزند با همسرش بکا است.

به عنوان یک کارگر اداری در شرکت ساخت فلز پدر شوهرش ادی شغل قابل توجهی ندارد و به طور کلی خود را نگه می دارد. خستگی زندگی او به آرامی بر او سنگینی می کند ، او و همسرش سالهاست که صمیمی نیستند و پسرش بلیک هیچ احترامی برای او ندارد. فقط دخترش ، سامی ، هرگونه محبت را به او نشان می دهد.

از مطلب معرفی و نقد فیلم سینمایی به سوی ستارگان (Ad Astra) نیز دیدن کنید.

بازیگران فیلم Nobody 2021

در فیلم Nobody بازیگران زیر به ایفای نقش پرداخته اند:

  • باب اودنکرک در نقش هاچ منسل
  • کانی نیلسن در نقش بکا منسل
  • RZA به عنوان برادر هاچ
  • الكسی سربریاكف
  • کریستوفر لوید به عنوان پدر هاچ
  • گیج مونرو در نقش بلیک منسل
  • پیسلی کادورات در نقش سامی منسل
  • مایکل ایرونساید در نقش ادی ویلیامز

نقد فیلم هیچکس

فیلم nobody 2021

فیلم Nobody با داستان‌گویی ماهرانه‌اش بیننده را به قدری مجذوب می‌کند که ضعف‌های آن مثل مشکلات فیلمنامه یا عاری بودن ازپیام‌های اخلاقی دیگر به چشم نمی‌آیند. شخصیت هاچ (با بازی باب ادنکیرک) اینگونه به ما معرفی می‌شود:یک مرد مهربان، بی‌آزار و اهل خانواده که در حومۀ شهر زندگی می‌کند و تمام روز مشغول کار است. طوری که حتی همسر او (با بازی کانی نیلسن) و پسر نوجوانش (با بازی گیج مونرو) گاهی دل‌شان برای او می‌سوزد و این قصه تا جایی ادامه دارد که در یکی از شب‌ها دو مهاجم به خانۀ آنها حمله می‌کنند.

تغییرات شخصیتی بزرگ در کاراکترها ما را به یاد فیلم‌‌های دهه ۷۰ و ۸۰ می‌اندازند. اما برخلاف قهرمان‌های آن فیلم‌ها، هاچ برای انتقام‌جویی و خشم خودش هیچ عذر و بهانه‌‌ای ندارد، چون در آن حملۀ شبانه خانواده‌اش هیچ آسیبی نمی‌بینند و فقط غرور خودش است‌ که جریحه‌دار شده. علاوه بر این، هاچ آن کسی نیست که به نظر می‌رسد و فقط پدرش (با بازی کریستوفر لوید) و برادر ناتنی‌اش (با بازی RZA) از گذشتۀ او خبر دارند. بنابراین با دیدن صحنه‌ای که او سوار یک اتوبوس می‌شود و بعد از درگیری با گروهی از گانگسترهای روسی آن اتوبوس را تبدیل به حمام خون می‌کند، نباید از دیدن مهارت‌هایش در زدوخورد و حس رضایتش بعد از آن اتفاق چندان تعجب کنیم. در این سکانس، او کتک خورده و سر و صورتش کبود است، اما وقتی که با خونسردی و آرامش گلوله‌های تفنگش را خالی می‌کند می‌توانیم با او همذات‌پنداری کنیم: او دوست دارد آسیبی را که به دیگران می‌رساند با تمام وجود احساس کند.

داستان فیلم هیچکس به نویسندگی درک کلستاد با اتفاق‌هایی هیجان‌انگیز جلو می‌رود. گرچه شاید پیام فیلم بیش از حد قدیمی باشد و نه‌چندان اخلاق‌مدار -اینکه مردانگی واقعی در زور مشت و بازو وجود دارد- ایلیا نایشولر در مقام کارگردان می‌دانسته که باید برای پیش بردن داستان و جذب مخاطب چه کند. علاوه بر این‌ها، عملکرد فوق‌العادۀ بدلکاران، دیالوگ‌های بجا و تاثیرگذار و فیلمبرداری متمرکز پاول پاگورزلسکی از نقاط قوت فیلم هستند. از زمانی که هاچ تبدیل به هدف یک اوباش روس (با بازی الکسی سربریاکوف) می‌شود، فیلم تلاشش را می‌کند تا وحشی‌گری کینه‌توزانۀ هاچ را توجیه کند.

سخن آخر

همانطور که گفتیم، فیلم هیچکس، باب ادنکیرک را یک مرد خوب و اهل زندگی نشان می‌دهد، اما در حقیقت آدم‌کشی است که مدتی است آرام گرفته و حالا فرصتی پیدا کرده تا خشمش را سر یک کینۀ قدیمی خالی کند. (در هنگام تغییر شخصیتی او، ترانۀ “I’ve Gotta Be Me” از استیو لارنس و ایدی گورمی پخش می‌شود.) در نهایت، هاچ زنده می‌ماند و مهم‌تر از آن، حالا تبدیل به یک مرد شده است.

نظر شما درباره فیلم Nobody چیه؟ برای ما بنویسید.

برای نقد و بررسی فیلم های بیشتر به صفحه اصلی سایت ما سر بزنید.

 

 

 

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 44

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما